Inschrijven
Hoe schrijf ik in?
- Selecteer een vakantie naar keuze.
- Vul de gegevens van de deelnemer in.
- Selecteer opties, vul waardebonnen in en/of voeg een opmerking toe.
Ben je lid van Solidaris? Dan wordt de Solidaris ledenprijs automatisch toegepast. - Vul jouw contactgegevens in. (Ben je al ingelogd? Dan wordt deze stap overgeslagen.)
- Je krijgt een overzicht van de inschrijving en kan dit bevestigen.
- Je krijgt een bevestiging van jouw inschrijving. Je kan de inschrijving of het voorschot meteen betalen.
De inschrijving wordt niet meteen bevestigd als:
- De vakantie reeds volzet is;
- De geboortedatum van het kind niet voldoet aan de toegelaten leeftijd;
- Er zich een andere fout heeft voorgedaan.
Kan ik gespreid betalen?
Ja, dat kan! Neem contact met ons op via vakanties@joetz.be zodat we dit in orde kunnen brengen.
Wat als ik de Solidarisprijs (of VT-prijs) niet te zien krijg bij inschrijving?
Als je lid bent bij Solidaris en 2 jaar aansluitend je bijdrage betaalde, heb je recht op de Solidarisprijs (of VT-prijs). Krijg je bij inschrijving niet de juiste prijs te zien? Werk rustig de inschrijving af en neem nadien contact op met ons. Wij kunnen de prijs nadien nog aanpassen.
Welke kortingen zijn er?
Solidarisprijs
Leden van Solidaris, die 2 jaar voor de start van het initiatief aansluitend in orde zijn met hun mutualiteitsbijdrage, genieten van de korting. De kortingen worden verrekend op de basisprijs.
- € 8/dag op vakanties zonder overnachting.
- € 12/dag op vakanties zonder overnachting voor leden met Verhoogde Tegemoetkoming.
- € 15/nacht op vakanties met overnachting in binnen- en buitenland.
- € 25/nacht op vakanties met overnachting voor leden met Verhoogde Tegemoetkoming.
IVV-korting
Samen met Iedereen Verdient Vakantie (IVV) bieden we een korting van 60% aan op een selectie van ons aanbod. De extra korting is geldig zolang de voorraad strekt. Meer info over Iedereen Verdient Vakantie.
Fiscaal voordeel
Onze vakanties zijn fiscaal aftrekbaar voor kinderen tot 14 jaar. (Tot 21 jaar voor kinderen met een zware handicap.) Het jaar volgend op je vakantie kan je een fiscaal attest terugvinden onder je persoonlijke account op de website.
Kan ik de vakantie inbrengen in de belastingen?
Onze vakanties zijn fiscaal aftrekbaar voor kinderen tot 14 jaar. (Tot 21 jaar voor kinderen met een zware handicap.) Het jaar volgend op je vakantie kan je een fiscaal attest terugvinden onder je persoonlijke account op de website.
Ik wil mijn vakantie annuleren.
Breng ons op de hoogte van je annulering via vakanties@joetz.be. Bij inschrijving kan je een annuleringsverzekering afsluiten (voorwaarden annuleringsverzekering). Als je geen annuleringsverzekering hebt, gelden de algemene (annulatie)voorwaarden.
Kan ik een attest van deelname verkrijgen?
Na de vakantie kan je een attest van deelname terugvinden onder je persoonlijke account op de website.
Hoe werkt de wachtlijst?
Is je favoriete vakantie volzet? Schrijf je vrijblijvend in op de wachtlijst. Als er een plaats vrijkomt op deze vakantie, wordt de eerstvolgende op de lijst via mail verwittigd. Je kan dan beslissen of je meegaat of niet.
Kan ik de vakantie nog omboeken?
Je kan een vakantie omboeken naar een andere vakantie. Contacteer ons via vakanties@joetz.be. Er wordt een administratieve kost aangerekend. Meer info vind je in onze algemene (annulatie)voorwaarden.
Voor de vakantie
Welke documenten moet ik in orde brengen voor een buitenlandse reis?
Hiermee moet je in orde zijn om mee te reizen naar het buitenland:
- Het formulier groepsreis. Dit krijg je enkele weken na inschrijving via mail. Hierin staan enkele afspraken om de groepsreis vlot te laten verlopen.
- Een geldige identiteitskaart (+ kopie).
- De Europese Ziekteverzekeringskaart (EZVK). Deze kan je gratis aanvragen bij je mutualiteit.
- Toestemming reizen naar het buitenland met minderjarigen. Dit kan je als ouder gratis aanvragen bij de gemeente.
Enkele weken voor de vakantie krijg je een infobrief. Zo ben je zeker dat je alle juiste documenten meeneemt.
Wanneer krijg ik alle info over mijn geboekte vakantie?
Twee weken voor vertrek kan je meer informatie over de reis terugvinden onder je persoonlijke account op de website. Bij 'Mijn inschrijvingen' vind je praktische informatie per vakantie.
Is er vervoer voorzien naar de verblijfplaats?
Voor de meeste vakanties organiseren we busvervoer met vaste opstapplaatsen verspreid over de verschillende provincies. De opstapplaatsen staan vermeld bij de vakantie zelf. In het overzicht ‘bereikbaarheid met het openbaar vervoer’ staat hoe elke opstapplaats en verblijfplaats te bereiken is met het openbaar vervoer.
Tijdens de vakantie
Wat is er standaard inbegrepen in een JOETZ-vakantie?
- Vakkundige begeleiding door vrijwilligers.
- Een gevarieerd weekprogramma, al dan niet met externe uitstappen (Indien er extra uitstappen voorzien worden, dan zijn deze terug te vinden bij de vakantie-info op de pagina van de desbetreffende vakantie).
- Ongevallenverzekering.
Voor volgende zaken maken we graag een onderscheid tussen een binnenlandse en buitenlandse vakantie:
Verblijfsformule:
- Verblijf in vol pension (maaltijden en dranken bij de maaltijden) van toepassing op alle binnenlandse vakanties.
- Voor onze vakanties in het buitenland kan de formule wijzigen. De correcte verblijfsformule is terug te vinden bij de vakantie-info op de pagina van de desbetreffende vakantie. Zo zijn er vakanties in volgende formules: kamer met ontbijt, vol pension en all-in.
Eventuele extra’s of supplementen worden ook steeds vermeld bij de vakantie-info. Denk aan zakgeld, skipassen...
Een annulatieverzekering is standaard niet voorzien en kan bij inschrijving aangeduid worden. Lees hieromtrent zeker onze algemene (annulatie)voorwaarden.
Neem ik zakgeld mee?
Op onze vakanties is alles inbegrepen, tenzij anders vermeld. Je moet dus geen zakgeld meenemen. Voor toiletbezoeken tijdens de busreis naar het buitenland neem je wel best enkele munten mee.
Kan ik bij een vriend op de kamer slapen?
Je kan bij inschrijving doorgeven wie je vrienden zijn. We proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. De hoofdanimator neemt hier echter de uiteindelijke beslissing.
Moet ik aan alle activiteiten op vakantie deelnemen?
Onze animatoren en medewerkers werken samen aan onvergetelijke programma's voor onze groepsreizen. De vastgelegde activiteiten zijn gevarieerd en voor ieder wat wils. Bij sommige vakanties zijn er enkele vrije momenten om bijvoorbeeld een stadje te verkennen.
Zijn alle maaltijden en drank inbegrepen in de prijs?
Op onze vakanties zijn alle maaltijden en drank inbegrepen, tenzij anders vermeld bij de vakantie zelf.
Na de vakantie
Verloren voorwerpen
Na een vakantie gaan de verloren voorwerpen naar een regionaal kantoor. Contacteer ons via vakanties@joetz.be om te bekijken hoe jouw spullen terug bij jou terechtkomen.
Vakantiefoto's
Zowel bij aankomst als tijdens de vakantie geven we een update via Facebook. Na een vakantieperiode krijg je alle vakantiefoto's via mail toegestuurd.